Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Saligia: l’opera di Chisesi donata alla Reggia di Caserta

In occasione del finissage della mostra di Andrea Chisesi, durante il quale c’è stato un incontro con la stampa e la visita guidata alla mostra, l’artista ha voluto donare un’opera al Museo della Reggia di Caserta.
Saligia, questo è il titolo del dipinto donato, è realizzato con tela, acrilici e manifesti strappati provenienti dalle città di Milano e Siracusa.
Sono rappresentate sette figure, una per ciascun vizio capitale​: l’ira, la superbia, la gola, l’avarizia, la lussuria, l’accidia e l’invidia, che chiude la composizione. La scena teatrale si presenta priva di luce, per alludere al fatto che le anime sono avvolte nel buio delle tentazioni.
L’opera rientra nelle “fusioni”, tecnica sperimentale che consiste nel preparare la tela con strati di pittura e collage, fino a stratificazioni realizzate con materiali di vario genere. Nel caso specifico, l’utilizzo dei manifesti strappati copre quasi completamente la stratificazione pittorica.
Torna indietro
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.